Klimatet, Lucia och pepparkaksbak

Ja nog finns det att göra även på helgerna. Lördagen började med en tidig morgon på Friskis och Svettis där jag är värd. Som vanligt inser jag att varannan vecka inte är vad man menar med att man behöver träna regelbundet. Lovar som vanligt mig själv att träna oftare.

Sedan i väg till Klimatvandringen som Naturskyddsföreningen, ABF och FN-föreningen ordnade. På grund av barn som skulle till kalas och frugan som ställde ut med sitt företag vackrapaket.se i Gråbo kunde jag själv inte gå med. Däremot hade jag fått förmånen att tala om vad klimatfrågan betyder för mig när de kom fram till Bagges Torg.


 
Foto: Lerums Tidning
Läs mer på www.lerumstidning.com


Kvällen avnjöts i Floda i goda vänners lag. Blev dock en tidig kväll.




Söndagen började med pepparkaksbak. Tre stycken Pepparkakshus gjordes. Lär bli fler nästa helg. Som det goda föredöme man skall var visade jag inte för barnen att jag åt lika mycket deg som bakade. Finns det något godare? Barnen orkade dock inte hela vägen så det sista fick vi göra själva.




Sedan var det i väg Lucia kröningen, riktigt roligt att få kröna Lucian varje år. I år var det Sofia Duvander som blev årets Lucia. Uppehåll och bra väder gjorde det extra lyckat, men det kunde gärna varit lite snö också.


 Henrik Ripa kröner Sofia Duvander
Foto: Lerums Tidning
Läs mer på www.lerumstidning.com


Nu har två barn kommit hem från Stockholm också. Man märker skillnaden när alla barnen är hemma eller om det bara är ett par hemma. Det blir varmare i huset då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0